Jdi na obsah Jdi na menu
 

Regenerace

16. 11. 2011

Regenerace

  • Aktivní regenerace

  • Pasivní regenerace

Aktivní regenerace

  • Na konci tréninku je třeba zařadit 5 – 10 minut na vyběhání (na úrovní 60 maximálně 65 % TF max), nebo obdobně lehkou aktivitu, která umožní našemu tělu přejít plynule do pasivní fáze regenerace, bez toho, že bychom nadměrně zatížili náš kardiovaskulární systém, náš pohybový aparát, náš oporný aparát. Prostě naše tělo nemá rádo, když mu nedopřejeme čas se nastavit na něco nového, když něco příliš rychle rozjedeme, ale i když něco příliš rychle ukončíme. Prostě nemá rádo situace, kdy ho vystavujeme jakémukoliv stresu.
  • Lehké protažení – gymnastika po tréninku
  • K rychlému zotavení přispívá také strečink, který následuje po gymnastickém cvičení. 
  • Sprchování. Sprchování totiž neslouží jen ke zbavení se potu a prachu, který naše zpocené tělo na sebe nachytalo, ale podstatně přispívá i k regeneraci. Unavené svalové partie sprchujeme vodou o teplotě cca 40o C. Sprchování provádějte tak, že na sebe pouštíte střídavě teplou vodu (40o C) 1 – 2 minuty a studenou vodu 10 – 30 vteřin. Celý proces proveďte 3x. Tato forma sprchování zajistí vaší pokožce a vašim svalům lepší prokrvení a zároveň přispěje i ke zlepšení vaší látkové výměny. Tenhle způsob sprchování však neaplikujte, pokud se vracíte domů z tréninku celý promrzlí. V tom případě se svlékněte, promasírujte si nejdříve tělo froté osuškou a teprve pak jděte do sprchy a tam si pusťte vlažnou vodu a nechte si tělo postupně příjemně prohřát. Aplikací střídání teplé a studené vody byste v tomto případě příliš zatížili vaše srdce.

Pasivní regenerace

  • Koupel. Při koupeli pro regeneraci by se teplota vody měla pohybovat mezi 34 – 37o C. Velmi teplé nebo dokonce horké koupele nejsou vhodné. Je to stejné jako to střídavé sprchování poté, co jste se vrátili domů z tréninku nebo procházky celí promrzlí.
    Regenerační koupel má trvat maximálně 15 – 20 minut, rozhodně ne déle než půl hodiny. Do koupele si můžete přidat éterické oleje, např. mátový, mentolový, kafrový, ze smrkového jehličí.
    Pokud cítíte, že máte nějaký problém, třeba se stehenním nebo lýtkovým svalem, proveďte si lokální střídavou lázeň a to tak, že budete postižené místo namáčet 2 minuty ve vodě teplé 38 – 42o C a následně 10 – 20 vteřin ve vodě o teplotě 12 – 26o C, záleží na prahu vaší snesitelnosti.

Citace z

http://www.bezeckaskola.cz/clanek-310-regenerace-treninkovy-plan-na-7-tyden-sezony-2010.html

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA